Met een nieuwsbrief informeer je geïnteresseerden en houd je je klanten betrokken. Het is meteen ook een goede manier om de lezers naar je website te leiden. Het inrichten van een nieuwsbrief, de lay-out, teksten en afbeeldingen, kan je met een gerust hart aan mij uitbesteden. Ik werk meestal met Mailchimp of Laposta, twee veelzijdige platformen om nieuwsbrieven mee te versturen.
Werkwijze
Bij het ontwikkelen van een digitale nieuwsbrief doorloop ik deze stappen:
- Ontwerp: ik ontwerp een template. Dit is de basis voor de toekomstige nieuwsbrieven. Het bevat je logo, kleuren en huisstijl zodat de lezer jou of je bedrijf direct herkent. Ook is het mogelijk een aantal verschillende templates te gebruiken.
- Inhoud: de doelgroep, het doel van de nieuwsbrief en de boodschap die je wil overbrengen bepalen de inhoud van de nieuwsbrief. De inhoud lever je zelf aan, of laat deze door mij (her)schrijven.
- Afbeeldingen: een nieuwsbrief leest prettiger als er beelden of foto’s gebruikt worden. Je mag deze zelf maken of ik regel rechtenvrije foto’s.
- Instellen: ik loop eenmalig alle instellingen van je account door zodat deze naar wens ingesteld staan.
- Integratie: de integratie van je sociale media is inbegrepen.
- Adressenbestand: je levert mij e-mailadressen aan die ik mag gebruiken om de nieuwsbrieven heen te sturen. Aparte lijsten met verschillende doelgroepen zijn hierbij mogelijk. Ik werk met een verwerkersovereenkomst in het kader van de AVG Privacywet.
- Versturen: de nieuwsbrief wordt verstuurd. De frequentie van versturen bepaal je zelf.
- Analyse: je kan ervoor kiezen elke verstuurde nieuwsbrief door mij te laten analyseren zodat we kunnen inspelen op het leesgedrag van de ontvangers. Op deze manier kan ik een toekomstige nieuwsbrief “op maat” maken voor de lezers.
Omdat de mogelijkheden om een nieuwsbrief te realiseren zeer divers zijn, is het lastig vooraf te zeggen wat de kosten zullen zijn. Neem contact met mij hierover op zodat we je wensen kunnen bespreken en ik een passende offerte kan maken.